10 étel a szívinfarktus és a demencia ellen

10 étel a szívinfarktus és a demencia ellen

Az omega-3 zsírsavban gazdag fogások finomak, és nagyon egészségesek a szervezetünk számára. Az esszenciális, többszörösen telítetlen zsírsavak, az omega-3 és az omega-6 megfelelő aránya elengedhetetlen a szervezet optimális működéséhez, többek között a szív és az agy teljes védelméhez. Az omega-3 és az omega-6 zsírsav egyaránt szükséges, csak a mennyiségük nem mindegy: az ajánlott arány 1:2 és 1:5 között van, ez azonban a helytelen étrendben sokszor akár az 1:20 arányt is eléri, amit összefüggésbe hoztak már a gyulladásokkal és az ízületi fájdalmakkal is - írta meg a femina.hu.


Omega-3 források:

A nagy mennyiségben fogyasztott omega-3 számos egészségügyi előnye egyikeként csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a stroke kockázatát, de segít megőrizni a mentális egészséget, így csökkenti a demencia kialakulásának valószínűségét is.Az ajánlott mennyiség omega-3 zsírsavból napi 1-2 gramm. Bár a kapszulákból fedezett, nagyon magas bevitelről kiderítették, hogy gyengítheti az immunrendszert, természetes forrásból a túladagolás veszélye nem áll fenn. A következő ételek nagyon ajánlottak:

Lenmagolaj:

A növényi olajok közül a lenmagolaj tartalmazza az omega-3 és -6 zsírsavat a szervezet számára legideálisabb, 3:1 arányban. Salátákra is tehető, de napi egy kanállal önmagában is szedhető.


Lenmagliszt:

Az olaj mellett a kiváló tápértékű magból készült lenmagliszt is jó omega-3 forrás.


Tőkehalmáj:

Forrás: https://price-pottenger.org

A tőkehalmáj és olaja az egyik legkiválóbb omega-3 forrás. 


Avokádó:

Az avokádó is telítetlen zsírsavakban gazdag táplálék. Egy ínycsiklandó guacamole akár reggeliként vagy mártogatósként is kiváló. 


Halak:

A halak a legjobb forrásai az omega-3 zsírsavnak, ezért minél többet kellene fagyasztani belőlük.


Chia:

Nem csupán rosttartalma miatt érdemes chiát fogyasztani, hanem omega-3 zsírsav tartalma miatt is.


Spenót






Káposzta:

A káposzta is sok omega-3 zsírsavat tartalmaz, de más tápanyagokban is gazdag. A nyers káposztából készülő coleslaw saláta igazi vitaminbomba.


Szardínia:

Igazi teljes értékű reggeli az omega-3-ban és kalciumban gazdag szardínia, ami egy egyszerű pirítóst is feldob.


Kaviár:

A kaviár, amit bármelyik élelmiszerboltban lehet kapni kisebb kiszerelésben Omega-3-tartalma mellett A-, E- és D-vitaminban is gazdag.





Forrás: https://femina.hu/egeszseg/omega-3-tartalmu-etelek/


Közel 10 ezer embert érint a Sclerosis Multiplex

A Sclerosis Multiplex (SM) a központi idegrendszer gyulladásos, autoimmun megbetegedése, amely jellemzően 20 és 40 éves kor közöttieket érinti.

Semmelweis Kft. a 17. FINA Világbajnokságon – videók

A 17. FINA Világbajnokság orvosi biztosítását a Semmelweis Egészségügyi Kft. látta el. Tekintse meg az interjúkat az orvosi ellátást biztosító szakemberekkel!

Top
Ez a weboldal sütiket használ.
Az európai uniós jogszabályok értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy módosítsa adatvédelmi beállításait!
OKTovább olvasom