Tanácsok a bőr napozás közbeni védelméhez

Tanácsok a bőr napozás közbeni védelméhez

A narancssárga vagy piros zöldségek és gyümölcsök, valamint a sötétzöld zöldségek béta-karotin tartalmuk miatt elősegíthetik a bőr napozás közbeni védelmét - írta meg a semmelweis.hu.


Veresné Dr. Bálint Márta a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszékének vezetője elmondta, hogy enyhébb leégés esetén a bőr regenerációját támogathatjuk A-, C- és E-vitamint tartalmazó ételekkel.

"Fokozott verejtékezéssel járó ásványianyag-vesztés miatt érdemes naponta 2-2,5 liter vizet, ásványvizet vagy hígított natúr gyümölcs- vagy zöldséglevet inni."

    - jegyezte meg Veresné Dr. Bálint Márta, felhhívva ezzel a figyelmet a folyadékpótlás fontosságára.


A béta-karotin segíti a nap UV sugarainak kiszűrését, hozzájárulva a bőr napozás közbeni védelméhez. A tanszékvezető szerint a fényvédő krémek ugyan mindenképpen nélkülözhetetlenek, ám a sárgarépa, a kaliforniai paprika, a paradicsom, a sütőtök, a sárgabarack, a dinnye, illetve a sóska, a spenót és a brokkoli tovább fokozzák a bőr védekezőképességét. Hozzátette, a béta-karotin a bőr megóvásáért felelős A-vitamin előanyagként antioxidáns hatásánál fogva hozzájárul a napozás közben nagyobb mértékben képződő ún. szabad gyökök semlegesítéséhez.

Veresné Dr. Bálint Márta felhívta a figyelmet, hogy enyhe leégés esetén a nagymennyiségű folyadékbevitel kötelező a kiszáradás elkerülése végett. Mindemellett a bőr regenerálódását elősegítő élelmiszerek bevitele is erősen ajánlott. A tejben, tejtermékekben, májban, tojássárgájában, olajos halakban lévő A-vitamin segíti a bőr újraképződését és gyógyulását. A friss gyümölcsökben lévő C-vitamin pedig a bőr rugalmasságát adó fehérje, a kollagén képződéséhez szükséges. A növényi olajokban, búzacsírában, olajos magvakban lévő E-vitamin antioxidáns hatása miatt segítheti a napozáskor túlságosan nagy mennyiségben képződő szabad gyökök semlegesítését.

A tanszékvezető elmondta egész napos strandolás esetén akár 2-2,5 liter folyadékra is szükségünk lehet. Ezt érdemes víz, ásványvíz, hígított gyümölcs- vagy zöldséglé, cukormentes tea formájában pótolni. Veresné Dr. Bálint Márta felhívta a figyelmet arra is, hogy a nyári melegben a gyerekek folyadékigénye is elérheti a két litert.


A cikk folytatása: semmelweis.hu


Szerző: Treszkai Mária - Semmelweis Egyetem

Fotó: Kovács Attila - Semmelweis Egyetem

Speciális eszköz segíti a csecsemők gyógyulását

Diagnosztikai és terápiás beavatkozásokra is alkalmas speciális eszközzel bővült Semmelweis Egyetem I. sz. Gyermekgyógyászati Klinika Gasztroenterológiai és Hepatológiai Osztálya.

Semmelweis Kft. a 17. FINA Világbajnokságon – videók

A 17. FINA Világbajnokság orvosi biztosítását a Semmelweis Egészségügyi Kft. látta el. Tekintse meg az interjúkat az orvosi ellátást biztosító szakemberekkel!

Top
Ez a weboldal sütiket használ.
Az európai uniós jogszabályok értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy módosítsa adatvédelmi beállításait!
OKTovább olvasom